ULAŞIM
Projeler/Ulaşım

Marmaray Ataköy İstasyonu, Tren Yangını
Projede, Marmaray Ataköy İstasyonu’nda gerçekleşecek 20 MW’lık bir tren yangını incelenmiştir.
Gerçekleştirilen transient analiz ile, yangın başlangıcından sonraki 20 dakikalık süre içinde, bilet ve peron katındaki hava hızı, sıcaklık, duman konsantrasyonu ve görüş mesafesi değişimi hesaplanmıştır.
Yangın ve duman yayılımının, istasyonda bulunan yolcuların tahliyesi ve yangına müdahale edecek ekiplerin güvenliği açısından riskli bir durum oluşturup oluşturmayacağı belirlenmiştir.
Marmaray Küçükçekmece İstasyonu, Tren Yangını
Projede, Marmaray Küçükçekmece İstasyonu’nda gerçekleşecek 20 MW’lık bir tren yangını incelenmiştir.
Gerçekleştirilen transient analiz ile, yangın başlangıcından sonraki 20 dakikalık süre içinde, bilet ve peron katındaki hava hızı, sıcaklık, duman konsantrasyonu ve görüş mesafesi değişimi hesaplanmıştır.
Yangın ve duman yayılımının, istasyonda bulunan yolcuların tahliyesi ve yangına müdahale edecek ekiplerin güvenliği açısından riskli bir durum oluşturup oluşturmayacağı belirlenmiştir.
Marmaray Suadiye İstasyonu, Tren Yangını
Projede, Marmaray Suadiye İstasyonu’nda gerçekleşecek 20 MW’lık bir tren yangını incelenmiştir.
Gerçekleştirilen transient analiz ile, yangın başlangıcından sonraki 20 dakikalık süre içinde, peron katındaki hava hızı, sıcaklık, duman konsantrasyonu ve görüş mesafesi değişimi hesaplanmıştır.
Yangın ve duman yayılımının, istasyonda bulunan yolcuların tahliyesi ve yangına müdahale edecek ekiplerin güvenliği açısından riskli bir durum oluşturup oluşturmayacağı belirlenmiştir.
Samanlı Tüneli, Araç Yangını
Samanlı (Orhangazi) Tüneli, Gebze-Orhangazi-İzmir Otoyol Projesi kapsamında yapılan ve Türkiye'nin 3 şeritli en uzun tünelidir (Şubat 2016). Yalova ile Orhangazi arasında, Samanlı Dağı'nın altına inşa edilen çift tüplü tünellerden biri 3591, diğeri 3586 metre uzunluğunda olup, tüneller jetfanlar yardımıyla havalandırılmaktadır.
Projede, tünelde gerçekleşecek 300 MW’lık bir araç yangını CFD analizleri ile incelenmiş, sıcaklık, duman yayılımı ve görüş mesafesinin yangın başlangıcından sonraki 30 dakikalık zaman dilimi içindeki değişimi ve jet fanların duman tahliye etkinliği belirlenmiştir.
Yangın ve duman yayılımının, tünelde bulunan insanların tahliyesi ve yangına müdahale edecek ekiplerin güvenliği açısından riskli bir durum oluşturup oluşturmayacağı tespit edilmiştir.
Yenikapı Metro İstasyonu, Tren Yangını
Projede, Yenikapı metro istasyonu peron bölgesinde gerçekleşecek 18 MW'lık bir tren yangını ve farklı havalandırma senaryoları CFD analizleri ile incelenmiştir.
Duman tahliye fanlarının yerleşimi ve kapasitelerinin uygunluğu, duman yayılımı, peron ve bilet katındaki hava kalitesinin zamanla değişimi, yolcuların tahliyesi ve yangına müdahale edecek ekiplerin güvenliği açısından şartların uygunluğu incelenmiş, farklı senaryolar karşılaştırılarak, duman tahliyesi açısından en emniyetli çalışma senaryosu belirlenmiştir.
Rohtang Karayolu Tüneli, Araç Yangını
Rohtang Karayolu Tüneli, Hindistan'ın Himachal Pradesh eyaletinde Himalaya'ları geçen, Leh-Manali yolu Rohtang geçidi üzerinde bulunan, 8.8 km uzunluğunda bir karayolu tünelidir. Tek tüpte, 1 gidiş, 1 geliş şeridi vardır. Tünel yarı-çapraz (semi-transverse) havalandırma sistemi ile havalandırılmaktadır.
Projede, normal havalandırma, acil durum havalandırması ve kaçış tüneli havalandırma hesaplarının yanısıra, tünelde gerçekleşecek 30 MW’lık bir araç yangını CFD analizleri ile incelenmiş, sıcaklık, duman yayılımı ve görüş mesafesinin yangın başlangıcından sonraki 20 dakikalık zaman dilimi içindeki değişimi ve havalandırma sisteminin duman tahliye etkinliği belirlenmiştir.
Yangın ve duman yayılımının, tünelde bulunan insanların tahliyesi ve yangına müdahale edecek ekiplerin güvenliği açısından riskli bir durum oluşturup oluşturmayacağı tespit edilmiştir.
Artvin-Erzurum Karayolu Tüneli, Araç Yangını
Artvin-Erzurum Karayolu Tüneli 1932 metre uzunluğunda 2 şeritli bir tüneldir. Tünel jet fanlar yardımıyla havalandırılmaktadır.
Projede, tünelde gerçekleşecek 10 MW’lık ve 50 MW'lık araç yangınları CFD analizleri ile incelenmiş, sıcaklık, duman yayılımı ve görüş mesafesinin yangın başlangıcından sonraki 15 dakikalık zaman dilimi içindeki değişimi ve jet fanların duman tahliye etkinliği belirlenmiştir.
Yangın ve duman yayılımının, tünelde bulunan insanların tahliyesi ve yangına müdahale edecek ekiplerin güvenliği açısından riskli bir durum oluşturup oluşturmayacağı tespit edilmiştir.
Şişli Metro İstasyonu, Piston Etkisi
Projede, piston etkisi ile istasyonda oluşan hava akışı ve termal değişimler, tren hareketinin simüle edildiği CFD analizleri ile incelenmiştir.
İstasyona gelen ve yolcu aldıktan sonra istasyondan ayrılan trenlerin neden olduğu piston etkisi nedeniyle, merdivenlerden, şaftlardan ve tünelden istasyona giren ve çıkan hava debileri, istasyondaki hava hızları, sıcaklık dağılımı ve bağıl nem oranları hesaplanmıştır.